trusted online casino malaysia

לפני כמה ימים מישהי שהתעניינה בסדנה “משחקי הכסף” כתבה לי, חצי בבדיחות הדעת:

“מערכת היחסים שלי עם כסף היא בעיקר רצון לעולם משוחרר ממנו”

עכשיו, בתור מישהו שהרבה שנים חוקר תרבויות – כולל תרבויות שבטיות שבהן לא היה שימוש בכסף – אני בהחלט יכול להבין את הכמיהה הנוסטלגית לעולם פשוט יותר, “לפני שהגיע הכסף וסיבך את הכול”

אבל מצד שני, כמו שאמרה פעם ביירון קייטי:

“כשאני מתווכחת עם המציאות, אני מפסידה…

אבל רק 100% מן הזמן.”


וכך גם עם הכסף – כשאחנו מתווכחים עם המציאות שכסף הוא חלק אינטרגרלי ממנה – אנחנו מפסידים, אבל רק 100% מן הזמן 😉 :


 



הוסף תגובה

4 תגובות עבור מי חולם על עולם בלי כסף?

שרי

February 21st, 2017 at 11:32 הגב

אתה מנסח דבריך במדויק ונוסח בי תמיד הרגשה שיש פתרון לכל דבר ויש למי לפנות.יחסיי עם כסף בעייתים מאד יש לי הרגשת חסך מילדות ושם כנראה זה הוטמא בי.אינני מצליחה להשתחרר מכך.

דר' מארק זלוצ'ין

February 22nd, 2017 at 16:47 הגב

הי שרי,
הצעד הראשון הוא קודם כל באמת להכיר בזה שקיימת תחושת החוסר הזה.
עכשיו, בדיוק כמו שציינת, ברוב המקרים החוסר הזה לא מתחיל בנו, אלא יש לו היסטוריה בתוך המערכת המשפחתית, ולכן הצעד הבא הוא לזהות לאיפה במערכת המשפחתית הגדולה יותר התחושה הזאת שייכת.

זה בדיוק מה שאנחנו עושים בסדנאות קונסטלציה, אז אם יתאפשר לך להצטרך לאחת הסדנאות שלי או של מנחי קונסטלציה אחרים, זה יכול לעזור לך להתחיל להשתחרר מהרגשת החסך שהזכרת.

משה זנדבנק

February 20th, 2017 at 0:50 הגב

היי מארק
אני יודע שאני לא אוהב להיות במינוס.
אני מחושב .
אני פוגש שהכסף יש לו מקום בזוגיות שלי ובחיים. בחיי הזוגיות אני נפתחתי יותר לשלם על הבת זוג שלי אך עדיין מחושב ולא רוצה להרגיש מנוצל בפרט שיש מינוס בבנק. הייתי שמח שבת הזוג שלי תהיה יותר נדיבה.
האמירה שלה שזה גנטי שאישה אוהבת שמשלמים עליה. אני ספקן האם זאת נוחות או ניסיון לקחת מה שנוח ואם כן מה הצד השני של המטבע הגנטי כלפי הגבר?

דר' מארק זלוצ'ין

February 22nd, 2017 at 16:52 הגב

הי משה,
יש כאן כמה דברים שכדאי להסתכל עליהם.
הראשון זה העניין הזה של “עולמות שונים” ביחס לכסף שאנחנו חיים בהם – לפעמים אי-הבנות או קונספליקטים שלנו נובעים מעצם זה שיש שם שתי פרספקטיבות שונות מאוד, שני עולמות שלא נפגשים. ועצם זה שנותנים מקום לשתי הפרספקטיביות – שונות ככל שתהיינה – כבר מאפשר לראות את התמונה הגדולה יותר שבו שתי נקודות המבט יכולות סוף-סוף להפגש.

דבר שני זה ההבדל בין “גברי” ו”נשי” – והשאלה מהי “חלוקת התפקידים” או “חלוקת האחריות” הנכונה ביותר לכל זוג וזוג. מניסיון שלי, אין כאן נוסחה אוניברסלית, כי יש חשיבות מאוד גדולה להיסטוריה אישית של שני בני-הזוג, והמדד היחיד ל”נכון” הוא עד כמה מצליחים למצוא “סידור” שמרגיש נוח וטבעי לשני בני הזוג.

אפשר למצוא אותי גם בפייסבוק