trusted online casino malaysia

 

compass

לַכֹּל, זְמָן; וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ, תַּחַת הַשָּׁמָיִם

קהלת, פרק ג’

 

בתקופה האחרונה יוצא לי לדבר הרבה על שני מודלים חשובים שחייבים להבין אם רוצים להצליח לתרגם את התוכניות שלנו לתוצאות בשטח בצורה אפקטיבית:

והיום  הייתי רוצה לחבר את שני המודלים האלה ביחד, כדי לעזור לך לא רק לזהות מהם הצדדים החזקים והחלשים שלך, אלא גם לדעת מתי זה הזמן הנכון להשתמש בחוזקות שלך, ומתי זה קריטי לרכז את האנרגיה שלך בפיתוח היכולות המוזנחות.

אז בואו נתחיל…

  1. אם קראת את המדריך על “גל השינוי”, אז בטח זכור לך שכל שינוי מתחיל בשלב “טרום-ההרהור”

    בשלב הזה אין לנו כוונה קונקרטית לשנות משהו, אם כי ייתכן ואנו כבר מרגישים איזשהו חוסר-שקט וחוסר-סיפוק שמעידים על צורך חצי-מודע בשינוי.

    זהו הזמן שבו “ויטמין E” (יזם, entrepreneur)   שלנו יכול לבוא לידי ביטוי מכסימלי.

    בשלב הזה, אנחנו “חושבים לרוחב”, קוראים ספרים, כדי לקבל השראה ורעיונות שיאפרו לנו לממש את הפוטנציאל הטמון בנו.

  2. אחרי שזיהינו כיוון מבטיח ומעניין, אנחנו עוברים לשלב “ההרהור”, שבו אנחנו “מתבשלים” עם הרעיון הזה ובודקים עד כמה הכיוון הזה הוא “אנחנו”.

    במילים אחרות, אנחנו בודקים עם עצמנו עד כמה הדבר החדש הזה מתיישב עם האישיות שלנו, הערכים שלנו ושאר דברים שקורים לנו בחיים.

    השלב הזה מחייב הפעלה של “ויטמין I” (מתאם, integrator) – יכולת פנימית הידועה גם בשם “אינטליגנציה רגשית” – כי בדיקת ההתאמה הזאת מתרחשת ברמה של תחושות בטן ותגובות רגשיות.


  3. אחרי שקיבלנו החלטה “ללכת על זה”, יש את השלב הקריטי של הכנה שבו אנחנו יוצרים תוכנית פעולה ומתחילים לבנות סביבה שתתמוך בפעולות שלנו.

    כמו שבטח כבר ניחשת, השלב הזה מתחיל להפעיל את הויטמין A שלנו (מנהל, administrator).

    הרבה יוזמות טובות נכשלות בגלל חולשה של הצד הזה באישיות שלנו – חולשה  שמתבטאת בחוסר יכולת לתכנן ולקחת בחשבון מהם המשאבים – זמן, כסף, אנרגיה –  הדרושים, כדי לעשות את מה שתכננו.

  4. וכשאנחנו מוכנים  להתחיל להוציא לפועל את התוכנית הכללית שהכנו בשלב הקודם, אנחנו עוברים בעצם לשלב “הפעולה”.



    באופן לא מפתיע, מה שאנחנו צריכים יותר מכול כאן זה “ויטמין P” (יצרן, producer), כלומר היכולת – או יותר נכון, המיומנות – לפעול בצורה ממוקדת, מבלי להתפזר ולהשיג את התוצאות הרצויות.

  5. אחרי תקופה של פעולה ממוקדת, בא שלב התחזוקה שבה אנחנו “משמרים” את ההישגים שלנו, “מלטשים” את ההרגלים והמיומנויות החדשות שרכשנו בשלב הפעולה.

    השלב הזה הוא קריטי, אם ברצוננו לקבל תוצאות יציבות לתווך ארוך, ובעצם כאן אנחנו עדיין ממשיכים לפעול (ויטמין P), אם כי באינטנסיביות קטנה יותר, ובמקביל נותנים שוב את הדעת על ניהול המשאבים ושיפור דרכי הפעולה שלנו (ויטמין A).
  6. ובסוף התהליך הזה באה ההטמעה – שלב של מיומנות לא מודעת, של Mastery, שבו הדבר החדש הזה הופך לחלק אינטגרלי מ”מי שאנחנו” – וכמובן, מי שאחראי על זה הוא שוב “ויטמין I” שלנו.

 

כדי שיהי לך קל יותר לראות את התמונה הגדולה, ריכזתי עבורך את השלבים והויטמינים המתאימים להם בגרף הבא:

אני מקווה ש”המפה” שקיבלת כאן תיתן לך יותר בהירות לגבי תהליכי שינוי שעוברים עליך וגם תעזור לך בהמשך הדרך לעשות את הבחירות הנכונות לך באופן אישי…



הוסף תגובה

2 תגובות עבור כל “ויטמין” והזמן שלו…

אירה

December 20th, 2011 at 11:50 הגב

תודה רבה. זה באמת חידד לי את הדברים. עכשיו אני יודעת שהחוליה הכי חלשה אצלי זה ויטמין A. השאלה רק מהם “תוספי התזונה” שצריך לקחת בשביל לשפר את המצב.

דר' מארק זלוצ'ין

December 20th, 2011 at 15:27 הגב

“תוספי תוזנה” :-)))
אהבתי…

האמת בדיוק על זה אני הולך לדבר בפוסטים הבאים…

אפשר למצוא אותי גם בפייסבוק